Ďakujem za svoj strach

09 · 06 · 21

Prečítate asi za: ( Počet slov: )

Často sa stretávam v časopisoch, vo vedených meditáciách, v prianiach ľudí, že sa chcú zbaviť strachu, pochybností a seba-nenávisti. Nespochybňujem dobrý úmysel týchto tvrdení, ale …. Slová majú veľkú moc a verte mi, že žiť bez strachu, možnosti pochybovať o tvrdeniach a určitej miery seba-nenávisti, by sme dlho neprežili v tomto svete. Príde mi oveľa múdrejšie týmto veciach porozumieť a potom sa rozhodnúť čo s nimi urobiť. Tieto 3 výzvy v živote konfrontujem často, aby ma neobmedzovali v mojich rozhodnutiach a voľbách. Som vďačná za to, že mi ich existencia vždy umožní konfrontovať sa s problémom.  Ak cítim strach, nikdy nepríde sám. Vždy je tam aj pochybnosť a neláska. Väčšinou sa neohlási, len tu proste zrazu je. Ráno sa s ním zobudím, stiahne mi brucho a na celom tele cítim tlak. Často nemám čas ho riešiť hneď, ale pri najbližšej príležitosti sa pozriem prečo prišiel, na čo ma chce upozorniť. Čomu nevenujem pozornosť?

Keďže som sama sebe najlepší terapeut a poradca a Škola empatie, ktorej som študent, ma naučila ako pracovať so svojimi pocitmi, viem sa ošetriť a veľmi rýchlo prísť veci na koreň. Niektoré techniky som už spomenula vo svojich článkoch v časopise Balans. Dnes Vám chcem povedať o ďalšej. Viem že na 1.krát by to asi chcelo si to vyskúšať pod vedením a preto Vás pozývam ku sebe na konzultáciu. Tam si to vyskúšate a potom to už viete doma zopakovať aj sami. Pre tých, ktorí si to chcú vyskúšať sami, rada poskytnem návod.

Tu je:

Nájdite si miesto, kde sa cítite spokojný a dajte si čas. Neviete ako dlho to bude a škoda by bola nechať sa vyrušovať ľuďmi, myšlienkami alebo ďalšími povinnosťami hlavne na začiatku. Časom to budete vedieť urobiť aj ráno pred prácou. Takže ak ste na tom skvelom mieste a v tom správnom Vašom čase, uvoľnite sa. Skúste najskôr vnímať svoje telo. Nacíťte ho. Máte čas, nezabudnite na žiadnu časť. Dovoľte mu, aby sa mohlo cítiť ako sa cíti. Vnímajte ako dýchate. Uvoľnená plecia, ruky a nohy Vám sami ukážu či ste už dosť uvoľnený a ešte bruchu – je úplne voľné, vypučené ako len sa mu chce byť.

  1. Takto si spomeňte na ten moment, kedy ste mali strach. Už ste ho mali, rýchlo ste ho hodili za hlavu, aby zmizol a nikdy sa neobjavil. Teraz je ale čas znovu sa neho vedome pozrieť. Teraz ho potrebujeme, teraz vy rozhodnete, že sa na neho pozriete, aby Vás neprekvapil, keď nebudete mať čas ho riešiť. Nechceme ho mať každé ráno na tanieri. Prišiel pre nás. Naše podvedomie sa nám snaží niečo povedať.
  2. V tomto momente sa necítime práve komfortne, ale vojdime do toho pocitu strachu. Dajme mu priestor, koľko potrebuje, trochu nepohody zvládneme. Celé telo sa stiahne. Nie je to skvelý pocit. Ale v tomto stiahnutí chodíme po svete, kým tomuto strachu neporozumieme a niečo s ním neurobíme. Tak poďme do toho. Vojdime hlbšie, prijmime ho do svojho vnútra, nech sa môžeme naň bližšie pozrieť a preskúmať ho. Chceme ho mať čo najbližšie. Ostaňme v tomto pocite. Potom vystúpme.
  3. Vystúpiť z pocitu znamená, vedome vystúpiť tak ako sme vedome vstúpili. Vedome sa rozhodnem vystúpiť, zmením miesto kde som bola – presadnem si, odstúpim, otrasiem sa, celé telo otrasiem, poskáčem si, pozriem sa z okna alebo okolo seba, kým nezačnem normálne dýchať.
  4. Keď som vonku z toho pocitu, môžem sa na tento svoj strach pozrieť zvonka. Môžem sa ho opýtať prečo prišiel, čoho sa bojím, čo ho spôsobilo… a čakám na odpoveď. Čo to o tom viem…. len to nemám zvedomené. Prídu mi myšlienky, ktoré ďalej rozvíjam. Môžem si aj písať, dávať na papier všetko čo mi príde až kým nemám pocit, že som tomu prišla na koreň. Viete to keď sa to stane. Vaše telo to cíti, cíti slobodu v srdci, záťaž opadne, príde pocit voľnosti.
  5. Keď si zvedomite všetko okolo strachu a uvidíte čo sa vlastne deje, viete si priať ako by ste chceli situáciu vyriešiť k svojej spokojnosti. Aj to potom urobiť. Minimálne mu vezmete silu ovládať Váš život. Vy ste šéfom, už nie on.

Takto prevezmete opraty do svojich rúk. Môžete strachu vyjadriť vďačnosť, že Vám ukázal nejaký konflikt vo vnútry a už tomu rozumiete, sami si poviete, čo s tým spravíte. Či ho len zmenšíte tým, že uvidíte prečo tu je, alebo vyriešite príčinu jeho vzniku, alebo sa týmto pripravíte na nové rozhodnutia. Toto rozhodnutie však už bude slobodné, lebo ste ho nerobili z pozície strachu.

.

Páčil sa Vám článok?

KOMENTÁRE

0 komentárov

Odosla komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

MOŽNO VÁS ZAUJMÚ AJ INÉ ČLÁNKY

CHCEM SA DOZVEDIEŤ VIAC

O

cítim sa osamelo

O

nemôžem si nájsť partnera

O

mám strach

O

neviem sa rozhodnúť

O

mám závislosť

O

cítim hnev

O

cítim sa nešťastne

Využívame cookies, aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok.

Share This